26 februari 2009

Sen blev det bättre

Fast å andra sidan kan en dag som börjar så dåligt inte bli sämre direkt. Jag gjorde ett aktivt val där imorse när Molly gnällde som värst och det osade svartbränd müsli i hela lägenheten att jag inte skulle låta det förstöra min dag. Ett mycket moget och överraskande beslut. I vanliga fall hade jag börjat gråta och betett mig som en barnunge... Vi tog oss ut i vädret, som blev soligt, och gick med de andra mammorna längs hela Drottninggatan som värsta sortens barnvagnsmaffia för att gå på Kulturhusets utställning 0-1. Jag och Molly var ju mäkta imponerade förra gången, och jag kan fortfarande inte säga att det är det bästa jag har sett. Men det är ju lugnt, mysigt och vitt så det får väl betyg godkänt antar jag.

Efter lite obligatoriskt fika stoppade jag ner en övertrött bebis i vagnen, tågade in i det stora varuhuset på två bokstäver och shoppade lite födelsedagspresenter till en kille som snart fyller år. Hjärta dig!

Inga kommentarer: