14 februari 2009

En massa hjärtan idag

Alla hjärtans dag har faktiskt gått i bröllopets tecken, tro det eller ej. Vi började på Siden Carlson och inhandlade allt material till bröllopsklänningen; mamma, jag och min tärna slash syster. Så förbannat skönt att kunna pricka av det från att göra-listan, nu är det bara själva tillverkningen kvar... Efter det mötte vi upp killarna i Boss-butiken som nu hade belägrats av barnvagn, bebis, dunjackor och halva klanen S. Jens har beställt kostym, den ligger hos skräddaren och skall modifieras lite (man kan säga att Jens blir hyffsat Boss-outfittad på bröllopet). Och jag har fått mig ett par helt osannolika (tro mig!) bröllopsskor.

Glada i hågen tågade vi vidare på stans gator. På NK tänkte jag gå in och spana lite vigselring (när vi köpte våra förlovningsringar tittade vi även på vigselringar eftersom vi visste att vi skulle gifta oss). Men från att ha varit på ypperligt solstrålande humör dimpade jag ner i en surtants famn på juvelsalongen. Allt som jag sa var fel enligt henne. ALLT. Och då har vi ändå fått en massa tips från en annan dam där inne tidigare, som vi hade nappat lite på. Men nej då. Så kan man ju INTE ha det. Här följer ett utdrag ur vår konversation:
Hon: Och ska du ha en ring med briljanter i runt hela, då måste du ha två - en på varje sida om förlovningsringen.
Jag: Okej, då måste vi alltså köpa TVÅ ringar?
Hon: Ja, en som vigselring och en som morgongåva. De är inte så dyra de här, de kostar bara femton per styck.
Sen slängde hon två broschyrer (som jag redan har, thank you very much) i min hand och gick. Jaha. Vad gör man nu då? Jag vill ju handla min ring där (hello NK-poäng!) och har alltid gillat damerna där tidigare. Ska gå dit igen och punktmarkera vår förra försäljningsdam så man kan få lite positiv feedback. Suck.

I ren trots köpte jag en kjol och en collegetröja på Gina Tricot på vägen hem. Då blev jag glad igen! Nu har vi ätit en förrätt med rökt röding, en varmrätt med renfilé och rotfruktsgratäng och en gino till efterrätt tillsammans med mina föräldrar. Så alla hjärtans dag avslutades gott och väl med några favorithjärtan omkring mig. Det sötaste hjärtat ligger och sover i sin säng sen fyra timmar tillbaka. Snart dags att göra henne sällskap tror jag.

Slut på detta mastodontinlägg (dumma juveltanten fick igång mig ordentligt däruppe...)!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul med klänning och skor! Häftigt att sy en egen, är det du som ska göra den? Så duktig du måste vara! Måste också ut och leta skor och ring...vi ska ut nästa helg när vi får barnvakt och jag är rädd för samma dissande av ringidé, vill också ha en med briljanter runt hela.