01 februari 2009

Femmånadersdagen

Firade vi med att gå på babysim för första gången! Molly fullkomligt älskade det!

På väg hem var himlen alldeles rosa, jättefint! Molly somnade innan hon ens låg i vagnen, att bada är utmattande...
Vi avrundade dagen med lite take away-middag hemma hos sysslingen (som också babysimmade med oss).

Hon är så stor nu, vår tjej! På morgnarna ligger hon och pratar med nallarna i sängen, Laban på täcket, lampan i taket och gardinerna i fönstret. Underbart, ibland ligger jag och Jens och bara lyssnar och njuter. Det märks att hon tar in och bearbetar intryck från omgivningen, en intensiv dag tär på hennes energi. När man plockar upp henne ur vagnen ser hon sig nyfiket omkring; är jag hemma, hos mormor och morfar eller på något helt okänt ställe? Börjar jag sjunga på en sång (helst "vad bor du lilla råttan" eller "en kulen natt") så söker hon efter mitt ansikte och blir jätteglad! Smakportionerna går bra, favoriterna just nu är majspuré, potatis- och palsternackspuré, banangröt och katrinplommonpuré. Nästa vecka ska vi smaka morot! Det är galet kul det här, och vi har blir mer och mer övertygade för varje dag: vi har fått världens underbaraste dotter!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Galet söt hon är! Såå roligt att kunna sitta här borta och följa er och lilla Söt. Hör av er när flickan fått pass, här finns lekvänlig vovve och trevligt sällskap. Och så Chris o jag med såklart. Vore så roligt om ni tittade hit..

Arne sa...

ja vi har flyttat, äntligen! Men vad är det jag läser? Din J heter Arne i andra namn!? Det är så roligt så jag nästan fäller en glädjetår. Eller så är det den fantastiska vårsolen (?) som skiner i mitt öga. ;)

Anonym sa...

Så söt hon är Molly! Och vilket underbart namn, det hade vi som tjejfavorit :-)

Anna sa...

Molly är verkligen söt som socker. Grattis på 5-månadersdagen önskar Emil som är hela tre dagar äldre!

C sa...

Åh så fina bilder o så kul att läsa! Hon är ju å toksöt o vore jag själv inte mamma till världens underbaraste dotter så skulle jag vara helt benägen att hålla med dig. Molly är yndig, som de säger i Köpenhamnos!

Lindchen sa...

Är det en badmössa du har på dig?!?!