09 januari 2009

Nu krisar det

Fyramånaderskris kallar jag det. Igår mötte jag upp mammagruppen på Kulturhuset för att se utställningen för spädisar upp till ett år (nåväl, nu var det väl så att utställningen bestod av ett stort, vitt rum med spegelsjöar utspritt på golvet och myshörnor med saccosäckar men ändå). Jag hade laddat upp Molly med mycket sömn och mat i den goda tron att det skulle göra henne till en glad och aktiv bebis. Ack så fel man kan ha. Hon charmade skiten ur de övriga mammorna i typ sjutton sekunder sen bröt helvetet lös. Så jag fick ta mitt barn och ånga ut ur det där lugna, vita rummet. Ner i vagnen och hon somnar som en stock. Vilket innebar rea-shopping för min del! De underbara mammorna ringde tillbaka mig till lunch och Molly fortsatte sova. Hon vaknade tre timmar senare och kvällen fortsatte som en skrikkonsert. Med ett uppehåll - Jens lade henne på skötbordet vilket lugnade ner henne och sen satt hon i sin barnstol i typ sju minuter och skrattade kluckande åt oss när vi åt. Sen skrek hon igen.

Idag sov hon till elva med ett uppehåll för mat vid halv åtta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hittade in till din blogg :)

madeleine sa...

Ja men visst var det fina grejer :D

Tycker absolut att du ska ta och besöka russinnet... just nu är det ju rea på bla. kik, nanoou & holly´s (dock väldigt utplockat i storlekar)

om du inte är ute efter rea så tycker jag att du ska vänta ett par veckor tills hon hunnit fylla på butiken med nya varor!

Sen kan jag bara förbereda dig på att butiken ligger en halv (jättesmal) trappa upp + dörr som öppnas inåt. Men du får precis upp barnvagnen i alla fall :)