27 februari 2009

Fredag!

Så härligt med fredag, men veckorna kunde gärna gå lite långsammare... Idag har vi gått långt. Igen. När vi klev utanför porten trillade stora, vita, tunga snöflingor ner från himlen. Vid Slottet började solen spricka igenom och resten av dagen har solen värmt från en klarblå himel. Vårkänslor till tusen. Jag tittade in hos guldsmeden på Söder och fick pris på en likadan ring som jag redan har men med svarta diamanter. Är helt inne på det nu, förmodligen går vi in och beställer den imorgon (tydligen går guldpriset upp varje vecka så det gäller att slå till hyfsat fort, man blir ruinerad nog som det är). Gravering av både ny ring och våra gamla ingår, likväl rhodinering och uppfräschning av förlovningsringarna. Toppen!

Vi premiärfikade/lunchade sen på Ljunggrens i Brunogallerian (shit vad najs det är där, dock får de minuspoäng för att de bara hade TVÅ barnstolar). Sen gick vi en sväng förbi Åhlens och min promenadkamrat köpte ett par skor som hon ska ha på sitt bröllop :) På väg hem svängde jag in på Stinas bageri och inhandlade socker i form av bullar. Jens jobbar hemma idag så nu sitter vi här med varsin laptop och lyssnar på liten Molly som sjunger med till Pippi på de sju haven!

1 kommentar:

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack