21 februari 2009

Golvbyte

Det blev ingen fotografering idag, inte utomhus i alla fall. Försökte mig på en seriösare session när vi kom hem, men Molly tröttnade rekordsnabbt.

Men det är inte därför jag är här. Vi satt och fikade på Waynes (på charmiga Sveavägen) idag vilket i sig var jättetrevligt. Supergulliga tjejer för ovanlighetens skull (känns som att på Waynes, Espresso House och George är det standard med bittra surmuffar), gott om plats för barnvagn och massor med barnstolar. Vi fikade och sällskapade med en annan minifamilj och hade det sådär lördagssoft. Molly blir hungrig, får mat, och sedan (bebisbajskänsliga slutar läsa nu!) brakar det loss i blöjan. Det var en sån där brak som kändes vid blöjkanten på ryggen, ni med småknott vet nog vad jag menar. Ner med brallan lite på ryggen för att rädda det som räddas kan, bodyn var redan förlorad så mycket förstod jag. Nåja, inga problem för en rutinerad blöjbytare, OM DET BARA FINNS ETT SKÖTBORD! Att lägga ner Molly i vagnen och småjogga hemåt var INTE ett alternativ. Och att byta på en soffa eller i barnvagnen inne i lokalen lät inte heller så lockande. Så det var bara att lägga ner stackars bebis på golvet. Vid det här laget tackade jag mig själv för att jag köpt en riktig skötväska, en med tillhörande vadderat skötunderlägg. Så nu har man provat på det också, blöjbyte på toalettgolv. Hade inte toaletterna varit nyrenoverade och fräscha så hade jag blivit galen och fått ett utbrott tror jag. Men nu frågar jag mig själv; borde det inte finnas en regel om att man måste ha skötbord på ett sånt ställe? Och varför denna barnvänlighet i övrigt om man inte ens kan byta blöja på ett vettigt sätt?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med! Har varit med om exakt samma sak på ett fik på odengatan som också är barnvänligt med stooor toalett men utan skötrum. Huu! Men allting går ju :-)