23 februari 2009

Sätter punkt

Ikväll ska vi göra ett experiment vid läggdags, Molly vägrar nämligen bli lagd av Jens.

Såhär brukar vi göra: jag ammar henne i ett dunkelt sovrum, sen lägger jag ner henne när hon nästan sover. Molly ligger och gnyr, viftar med armarna, gnuggar sig i ögonen och pluppar ut nappen. Lite nappiploppande, vaggande, vyssjande och sjungande senare smyger jag ut ur sovrummet. Sen blir det två till fem turer tillbaka in i sovrummet för att ploppa in nappen igen och igen och igen... Om Jens försöker ta över vid något av dessa moment blir Molly galen. Helt hysterisk! Det går bra så länge hon inte ser att det är Jens, men om han säger något eller om hon öppnar ögonen så bryter helvetet lös. Vi gjorde ett pinsamt tamt försök till övergång förra veckan men gav i princip upp innan vi startade. Nu ger jag mig inte! Efter lite pepp från mammagruppkompisarna idag inser jag att det bara är att stå på sig.

Så ikväll är det jag som tar bilen ner till Prisextra och storhandlar efter den sista amningen. Amen.

1 kommentar:

Unknown sa...

Good luck Jens. Det lär du behöva! Fram med den ljuva vaggviserösten - du har den i dig någonstanns där bakom basrösten. Nästan så att jag vill att Jenny ska dokumentera detta och skicka runt den bland gänget.