11 februari 2009

Dassig

Vet inte om det är vaccinationen, förkylning eller tänder som gör det, men lilla fröken här hemma mår inte helt hundra. Förmodligen är det en kombination av alla tre. Hon har haft feber (natten till igår hade hon 38,7) och är allmänt slö. Andningen är rosslig ibland och hon nyser hela tiden. På nätterna ligger hon och fäktar och gnyr och håller både mamma och pappa vakna (viloket innebär att vi är två vandrande lik). Ja, livet med småbarn är väl såhär antagligen! Och fast föda har blivit uräckligt, bara man visar henne skeden får hon kväljningar. Så nu är vi tillbaka på 110% amning vilket absolut inte gör nånting, hon har god aptit och jag ammar gärna (då kan jag äta bullar och godis med gott samvete, haha!). Apropå det så kommer jag nu i jeans som jag inte kunnat ha sen innan jag träffade Jens... Var bara tvungen att nämna det i förbifarten :)

Inga kommentarer: