25 februari 2009

Träningsskämt

Onsdagar är träningsdag. Nu börjar ni lära er mitt veckoschema eller hur?!? Jag vadade iväg till Stadion som jag brukar göra, såg på schemat imorse att det är en ny tjej som ska hålla det här passet framöver. Kul! tänker jag eftersom jag alltid ska vara så jäkla positiv. Vi kommer dit, fixar iordning allting med stepbrädor, mattor och vikter. Instruktören kommer och har med sig sin lilla bebis som jag såklart också tycker är så kul så. Passet börjar, och här ska man tillägga att alla SatsBaby-pass i hela Sverige (kanske t.o.m. i hela världen, vad vet jag) är exakt likadana, vilket innebär att om man har varit på ETT sånt pass innan så kan man det utantill, även om man är en koordinationslös gorilla. Det var bara ett par problem idag; instruktören hade inte fått träna på passet innan, hon kunde inte läsa sina egna fusklappar, hon hade aldrig någonsin varit på ett step-pass och hon hade NOLL taktkänsla. Jag gick därifrån utan att ha svettats en droppe. Och jag kommer inte gå dit igen förrän de har bytt instruktör.

1 kommentar:

madeleine sa...

Usch det är verkligen hemskt när man går ifrån ett pass och känner att man svettas mer när man går upp för trappen än där :/

Själv tränar jag bara på jobbet nu mer, lyfter kartonger å så... och sen springer mellan tunnelbanelinjerna och efter Lilly. Hahaha...det funkar det med :D