18 augusti 2008

Status: failure

Det är en envis rackare, den där Klutt. Jodå, visst ligger h*n på sniskan. Och nej, h*n ville INTE vända på sig. Trots idoga försök. Så nu har vi ett inbokat kejsarsnitt den 1 september. Jag grinade floder där inne på förlossningen, men nu har chocken lagt sig och vi försöker se det hela positivt. Vi kan få barn, bara det är ju något att glädjas över! Jag mår bra och Klutt mår bra. Och pappa mår bra också såklart.

Herregud, idag om två veckor har vi vårt barn i famnen!

9 kommentarer:

madeleine sa...

Vilken liten rackarunge du har där inne!!!

Jag förstår att du grät floder. Men nu har du/ni två veckor på er att förberda er mentalt på ett kejsarsnitt...säkerligen mycket bättre än att bli akutsnittad.

Jag tänker på dig!

Kram

Anonym sa...

Klutt är en riktig liten buse... Hoppas att det känns okej nu - även om det inte var något ni ville.

Men nu vet vi allihop vilken dag vi ska längta till i alla fall :)

Tänker på er!

Kram

Linda sa...

Är tävlingen stängd? Annars ändrar jag gärna datum....men var den tvungen att komma när vi är i Spanien? Jag tror det kommer gå jättebra i alla fall. Nu ska jag baka en limpa åt dig...=)

Arne sa...

Hm.. eftersom att jag är en tävlingsmänniska tycker inte jag riktigt att det gills med ett inplanerat kejsarsnitt... men annars är det väl bara att gratulera Georg sin gissat rätt på datum.

Annars vill jag också ändra mig. ;)

Hur som helst, lycka till, det kommer att gå hur bra som helst!!

Kram!

C sa...

Uuhh. Lip. Jag börjar lipa här för mig själv även om jag inte ens känner er - men det ligger så jävla nära till hands för mig också - i morgon gör vi ett sista tillväxtultra och visar detta att det inte är som det ska i position så kommer de nog att planera för snitt även för mig. Det görs också om den har brakat iväg på tillväxtkurvan. Medkänsla i massor till dig. Men som du säger: Den kommer ut och ni mår bra. Det är så man måste tänka. Det blir ett bra slut på allt. Tusen omtankar! (Du: om du är orolig inför själva ingreppet så be att få komma och kolla på operationsavd osv - jag gjorde det förrförra veckan coh det var faktiskt en väldig tröst).

Unknown sa...

vaddå failure? du ska föda mitt systerbarn!

Anonym sa...

1:a september! Det är ju supersnart, förstår om det är svårt att smälta.

Betyder även att det snart blir shoppingdags för mig här borta, rosa eller blått? Finns inga spöken Laban här men ska nog kunna hitta lite fint att packa ner i ett paket och skicka över. Jens är första killkompisen med bebis så nu blir det bortskämning! Ska kanske varna att jag sedan tidigare rä känd som den av föräldrarnas vänner som ger "ljudliga" paket som föräldrar gärna inte köper själva...hehe

Anonym sa...

heja heja, det kommer ga fin-fint! skont att inte fa en unge som ar mainstream!

Veronica sa...

Ååå jag förstår! Men samtidigt så ska ni ju få barn!! =) Såg att det bara vart en vinnare i gissningen. Spännande och hoppas ni får en bra "förlossning" trots kejsarsnitt!
kram