16 augusti 2008

På vinden

Nu sitter jag här, evakuerad, på vinden i en annan del av Stockholm. På andra sidan fjorden ligger söders höjder, där man inatt springer lopp och festar hej vilt. Har aldrig förstått folkfesten kring Midnattsloppet, och ännu mer främmande känns det i tider som dessa, då en tur ut på stans klubbar känns avlägsen som aldrig förr.

Har även strålande utsikt över fullmånen, som nu börjar skuggas av jorden i det nedre vänstra hörnet. Mycket vackert. Det sägs att det föds fler bebisar vid fullmåne, hoppas Klutt vill stanna i magen ett litet tag till. Pappa är nämligen ute och ränner på de där klubbarna jag tidigare nämnde.

Oooh, ni undrar förstås vilken kulinarisk resa jag gav mig ut på ikväll. Jodå, vi började med lite lösgodis. Sov en stund. Åt en majskolv. Och hoppla, där slank det ner en dajmstrut (i miniformat förvisso). Sen lite vindruvor. Till allt detta - många glas isvatten.

Nu börjar jag bli sällskapssjuk, tycker att de blivande morföräldrarna ska behaga komma hem från sitt lilla golfevent snart...

3 kommentarer:

C sa...

Haha! Ren kulinarisk höjdare låter det som! (nästan lika bra som you-know-what)(och nej - såna här hangups brukar jag inte ha. Måste plocka bort ur skallen).

JenJen sa...

Ja, haha! En perfekt lördagkväll! Du då, blev det fluffig pudding?

C sa...

Näe det blev ju ingen pudding, kan du tro? Fast det blev ju en fikaorgie som gick till historien ändå - både i går och i dag. Så nu är det sockerstopp som gäller. Puddingen får vänta till nästa helg.