06 augusti 2008

Dubbelt upp

Men alltså, vad är det med alla dessa tvillinggraviditeter i Hollywood nuförtiden? Det luktar ju helt klart provrörsbefruktning. Julia Roberts, Marcia Cross, Jennifer Lopez, Angelina Jolie och nu senast Lisa Marie Presley. Och sen plockar de ut ungarna ett par-fem veckor för tidigt för att de ska slippa de där sista graviditetskilona. De som jag just igår kväll svor över framför spegeln. Jag har numera VUXIT UR en majoritet av de mammakläder jag införskaffat de senaste sex månaderna. Och det känns INTE befogat att köpa nya just nu. Grrr. Snälla någon annan, trösta mig och säg att det inte alls är ovanligt att man växer ur sina mammakläder (och nu menar jag inte magen...)

9 kommentarer:

madeleine sa...

Ja man känner sig inte alls särskilt fin och strålande så där på slutet av graviditeten. Det spelar ingen roll att alla runtomkring en säger att man är jättefin. För man känner sig inte fin! Men det är jättevanligt att man växer ur sina mammakläder på slutet för det är då alla graviditetskilon sätter sig på rumpa och lår. (och på mig satte det sig väääldigt många i ansiktet också, inte alls kul)

Men vet du vad det bästa är? Det kommer en bebis till dig om ca 4 veckor!!! SÅ underbart!!!

Kikki sa...

Om det är till någon tröst så kan inte jag ha mina mammabyxor, det tar liksom stopp nånstans på låren... Tur att man inte kommer behöva ha byxor på sig nåt mer innan man föder... :P

JenJen sa...

Madeleine: Tusen tack för att någon vet hur det känns! Ska fokusera på att jag ska få en bebis istället :)

Bubbas: Haha, ja det verkar vara låren som är boven i dramat... Tur att det är sommar och att kjol finns!

Unknown sa...

Äh sluta tjata om det där vikteriet, tänk på dom som inte kan bli gravida eller inte kan gå upp i vikt. Eller ännu värre, de som varken kan bli gravida eller gå upp i vikt.

JenJen sa...

Lena: tänk på alla barn i afrika som inte får mat nästa gång du sätter dig vid ett dukat bord... Så kan man ju inte tänka ju! Dessutom: sten i glashus...

Anonym sa...

Jag lovar att du kommer att komma i gravidkläderna efter att Klutt tittat ut :) Det är väl ngt att se fram mot :)

Kram

JenJen sa...

Niclas: du vet verkligen hur man gör en tjej glad ;)

Unknown sa...

Jaha, ja ja men det var ju ett skämt. På skoj alltså.

Fan vad du e på mig hela tiden - ja e sjuk! (Yrrol quote)

och också skämt. skämt skämt haaa haaa.

puss älskade yster!

JenJen sa...

Lena: blanda inte in mig i vårt förhållande!