06 augusti 2008

Föräldrautbildning

Ja, man kan ju tycka vad man vill om detta fenomen. Själv lusläser jag allt som har med barnafödande att göra så jag känner mig ganska förberedd och välinformerad (ja, jag är en riktig förlossningsnörd). Vi har ju dessutom gått profylaxen vilket gör att jag känner mig sjukt taggad inför utklämmande av bebis. Hur som helst var barnmorskan som höll kursen väldigt häftig. Såg ut som en riktig ragata, började med att berätta att hon jobbat som barnmorska sen 1967 (!) och jag kände bara oh no... Men bakom den där torra fasaden döljde sig ett ton torr humor. Sjukt kul! Anyway. Barnet ska ut nedervägen och det gör ont. Punkt.

Gissa förresten vilken av toaletterna det var kö till i pausen? Alltså, att sätta in 30 gravida kvinnor i en aula med två fungerande toaletter utanför är humor.

Inga kommentarer: