26 augusti 2008

Minus 6 days - and counting

Jaha, igår var sista måndagen som icke-föräldrar. Känns ju helt sjukt att man kan säga så. En sak som jag är glad över i alla fall (ja, det dyker upp fler och fler positiva saker med det här förbenade snittet) är att vi inte tagit reda på kön. Jag förstår dem som gör det, och jag är mycket förvånad att nyfikna jag inte alls haft problem med att inte veta, men nu när vi VET födelsedatum så känns det skönt att det finns ett litet överraskningsmoment kvar. Det är väl det spontana i mig som talar antar jag. Hur som helst, ikväll när vi går och lägger oss är den sista tisdagen som icke-föräldrar till ända.

3 kommentarer:

madeleine sa...

Tack snälla du för komplimangen :) Men jag kan säga att jag inte lägger ut bilder där jag ser tjock ut ;) Jag är faktiskt "ganska nöjd" med hur jag ser ut, det är kilona på vågen som är jobbiga att se. Enligt kilona är jag precis på gränsen till överviktig :(

Du ska se att om det ploppar ut en liten kille på måndag så kommer du hitta jättesöta grejer att köpa till honom oxå :)

Ladda med mycket sömn nu de sista dagarna innan Klutt kommer ut till er!!! Sen blir det många månader med knackig sömn!!

Kram!

C sa...

Ah. Det där är ju tjusningen, ändå, alltså. Absolut fördelen. Jag låg och lipade (nähä?) över detta igår - över att det är så jobbigt att INTE veta. Det känns ju som om det är en evighet kvar. Varje dag vaknar jag laddad och tänker "Tänk om det är i dag?". Men ingen beanie i sikte alls - inte ens några förvärkar efter fredagens monsterpass, så jag gissasr att jag är långt ifrån redo. Men du vet. Snart har du liten kluttis här - fatta hur galet! Vasastans gladaste morra kommer du att vara!

Anonym sa...

Jag vill också vara med och gissa kön! Helt klart blir den en liten pojke, och den kommer att lyssna till namnet Edward :) Otippat va? :)