16 augusti 2008

Soffa med hat

Jag har alltid älskat vår soffa. Den är bred och djup och mjuk och inbjudande och heter något som har XL i namnet. En soffa man bara slänger sig i och myser. Dessutom är den snygg. Men nu har något hänt. Soffan hatar mig. Så fort jag försöke mysa till det i soffan så gör det ont. Jag stoppar in en liten kudde här. Jag pular ihop en liten filt där. Jag bullar upp med många kuddar bakom ryggen. Jag tar bort en massa kuddar och försöker ändå. Men det går inte. De senaste kvällarna har jag gått in och lagt mig i sängen och myst framför TV:n där istället. Men TV-mys i sängen associerar jag till sjukdom så det är inte optimalt. Snälla soffan, jag lovar att bli en bättre soff-matte om du bara låter mig få mysa lite med dig! Just nu behöver jag dig mer än nånsin...

Inga kommentarer: