13 mars 2009

Yo, West Side...

Just i detta nu är fyra gôa gubbar på väg upp mot hufvudstaden för en helg med oss! Eller ja, gubbar och gubbar - snarare två gubbar och två fruntimmer. Vi har till detta ändamål lovat bort vår lägenhet och ska senare ikväll evakuera oss till en spatiös vindsvåning på Kungsholmen (Mollys mormor och morfar har flytt till Sydamerika så det passar extra bra). Vi ska gå igenom bröllopet tillsammans, bland annat ska vi åka ut och titta på stället vi ska gifta oss på för att se hur det ser ut i verkligheten (alltså, jag och Jens vet redan hur det ser ut, värre är det för göteborgarna). Anledningen är att de två gubbarna som just nu sitter i en bil i... typ... Linköpingstrakten... ska vara toastmasters. Det kommer bli en grym helg! Och bröllopsmiddagen blir nog inte sämre; jag fick frågan hur mycket göteborgstema det fick vara på toastningen och gav till svar att de har helt fria händer. Jag kan meddela att dessa två herrar saknar de spärrar som skiljer oss "normala människor" från de som man kan kalla "inte så normala" så jag kanske får ångra det beskedet den andra maj :) Men det får det vara värt!

2 kommentarer:

Lindchen sa...

Hahaha, jag vet vilka de är och ser fram emot detta...

Om man vill göra roliga, nostalgiska saker (inte hundgyckel) med dig på festen, får man det då eller tycker du det är jobbigt eller vill du kanske sitta i lugn och ro?

Anonym sa...

Om toastmastrarna är från Bästkusten kommer givetvis festen bli en succé!