17 mars 2009

Sjukstuga

Det där RS-viruset är inte snällt mot mitt barn. Hon hostar och gråter den ynkligaste gråten, vi ger alvedon och hostmedicin utblandat med saft men den äckliga medicinsmaken tar sig igenom det mesta, och efter ett tag kommer allt upp igen. Nu sover hon, ja som ett litet barn faktiskt, helt slut. Man kan inte ta miste på att hon är sjuk heller, ögonen är alldeles glansiga och hon är alldeles rödmosig. Den här veckan håller vi oss hemma helt enkelt. Tårarna brinner bakom mina ögonlock när jag ser hur hängig hon är, skulle göra allt i hela världen för att ta över hennes elaka baciller.

6 kommentarer:

Camilla sa...

Åh, Stackars lilla Molly. Hoppas hon blir bättra snart. Får hon i sig nån vätskeersättning då? Många kramar från oss, Camilla & Hugo

Jenny sa...

Stackars Molly! och stackars dig, det är inte lätt att ha ett barn som är sjukt. Man är ju så orolig hela tiden, och tycker så synd om dem!
Hoppas hon kryar på sig snart!
Kramar

[] Sabine [] sa...

Stackars Mollt. Hoppas hon piggar på sig snart. Såg att det inte var många dagar kvar tills ni gifter er. spännande. Vi har också planer på att gifta oss i sommar. Kram från Sabine (NooNoo på fl)

maria sa...

Fyy vad jobbigt, hoppas Molly kryar på sig snart! Det gör ont i mig av att läsa det du skriver, stackars liten! Kram på er!

Anonym sa...

Hoppas Molly kryar på sig snart!!
Massa kramar!

C sa...

Åh lilla gumman... Jag har inte uppdaterat mig på några dagar och ser först nu. Hoppas hon bättar på sig snabbt.