05 maj 2009

Musiken

Som ingångsmusik hade vi valt Etta James "At last". Egentligen bara för att vi tycker den är fin, trots att den numera härleds till en viss reklamfilm. Det lustiga med detta är att min farmor kom fram till mig efter vigseln med tårar i ögonen och berättade att det var hennes och farfars låt. Hade ingen aning om det vilket gjorde det lite extra speciellt. Farmor hade nästan börjat gråta när hon insåg detta.

Som solosång hade vi Depeche Modes "Somebody". Så underbar kärlekslåt med en småbitter underton. Jens berättade för mig att vi skulle ha den låten på vårt bröllop under en tågresa till Köpenhamn när vi hade känt varandra i fem månader. Så var det med det och så fick det bli!

Som avslutning hade vi Monica Zetterlunds "Sakta vi går genom stan". Bara för att det skulle passa bra vid en vigsel i vårsol på en grönskande kulle vid ett blått vatten. Som vi ju hade bestämt :) Dessutom var Jens pappa ett riktigt bossanova-fan så vi ville få med honom lite i det hela. Passade utmärkt, trots att det var få som uppfattade att vi ens hade musik på mitt i all riskastning och hurrarop!

3 kommentarer:

madeleine sa...

Hej! Och grattis till fru-titeln :)

Jag har varit alldeles för lat för att logga in på bloggen och därför inte kommenterat ditt bröllop tidigare. Så nu var det dags för mig att skärpa till mig!!!

Åh så fina ni är på bilderna!!! Blir SÅ avis!!! Och vilket härlig väder ni prickade in :D

Åååå. Grattis grattis!

Jenny sa...

Måste ju bara säga att bilden du har som presentationsbild, den från bröllopet, är helt otroligt fin! Älskar frisyren du hade...tänk om man hade kunnat få vara så snygg som man var på sin bröllopsdag vare dag!

badanka sa...

å det var så vackert så vackert..Kom på mig själv att gå och nynna "sakta vi går genom stan"

kram