11 maj 2009

Idag en promenaddag

Idag promenerade jag, Molly, sysslingen Viktor och hans mamma genom Vasastan och över till Kungsholmen via bron vid Karlbergs Slott. På grusstigen längs Kungsholms Strand väljer Molly att slänga ur sin leksak från vagnen så ett par som gick bakom oss hade agerat upplockare. Det är den tredje leksaken som flyger ur vagnen; den första var Kalikån som numera lever singelliv nånstans i Gallerian och den andra var en skallra som jag fick gå tillbaka längs halva Drottninggatan för att hitta på en sån där betongsugga som ser ut som ett lejon. Snälla människor som plockar upp tappade saker bara sådär. Sen fikade vi på ett kafé med sjukt trevlig personal men torr morotskaka innan vi promenerade tillbaka till Vasastan. Försökte hitta snyggt gardintyg på Åhlens. Glömma det? Får väl hitta en mer ståndaktig butik för sovrumsgardinsinhandling verkar det som... Det är väl ingen panik förutom att det ekar som i en kyrka i vårt sovrum, högt i tak är trevligt men kräver sina tyger.

För övrigt satt min syster i fyrtio minuter i telefonkö i morse för att få tag på biljetter till Brittan den 13 juli! Ska nog starta en ny nedräkning, haha!

Nähä, ska man kanske ta och kolla om Jens har somnat bredvid Molly (det råder ingen tveksamhet om den saken ska ni veta...)

1 kommentar:

Mamma Melissa -änglamamma och gravid sa...

Gud vilka snälla människor som fångar saker som hamnar på vift;.))

Och de saker som inte hittar hem hoppas man ju att de får nya hem...

40 min kö alltså... oj... tålmodigt av din syster måste jag säga.

tck för din kommentar inne hos mig också -jag kör helt klart på din tanke om bindande hyreskontrakt!:.))