20 maj 2009

Känguru på italienska

Mina föräldrar jobbar med en kille som heter Luigi och bor i Italien (de har ett kund-leverantörsförhållande). Jag har aldrig träffat Luigi men kan med en liten gnutta fantasi föreställa mig hur han ser ut. Hur som helst, när han fick reda på att min mamma gått och blivit mormor blev han helt till sig och ville se bilder på underverket (han benämde henne nog inte som ett underverk, det var mitt ordval helt och hållet). Nån vecka senare damp det ner ett paket till Molly på mammas kontor. Vi öppnade det här hemma och det var en känguru! I känguruns mage bor fyra små behållare i olika färg och form. I behållarna ligger det en frukt som till färgen överensstämmer med locket på behållarna. På magen finns hål som har samma färg och form som behållarna. Lägg till ett par-tio knappar med olika sånger och du har vår känguru. Italienska och engelska kan den.

En riktig ställa-fram-när-man-får-gäster-känguru!

3 kommentarer:

Camilla sa...

Men vad snäll den mannen var!! Och vad gullig Molly är. Kram från oss

C sa...

Fin känguru - .men inget mot bebben. Hon är ju så söt att man bara vill äta upp henne!

Sandra sa...

Haha, vilken söt!! Och Molly är ju toksöt hon med :)

När jag läste Luigi så tänkte jag bara på den lilla gröna gubben i Super Mario... kanske inte är riktigt så han ser ut ;)