28 maj 2009

Baciller och virusar

Men ge upp nu. Jag stannade hemma och tog det lugnt hela helgen, ja även slutet av den förra arbetsveckan tillbringades i vilande läge. I tisdags ställde jag in Vårruset (ja alltså inte hela Vårruset, utan min närvaro) trots att jag kände att jag var på bättringsvägen. Igår kände jag mig nästan frisk och var på lunch hemma hos en kompis från mammagruppen (åtta mammor och bebisar, urmysigt) och på kvällen grillade vi med brorsan och hans tjej (nej nu ljög jag, deras grillkol var slut och vi orkade inte gå och handla så vi använde ugnen, men intentionen var att grilla). Idag har vi varit på dockteater på söder (knivsöder, det är laglöst land där på andra sidan sluss-pölen) och sen fikade vi på Mellqvist innan vi promenerade hem till säkerheten på Odenplan. Dockteatern var... udda... men kul! Hur som helst så var det tydligen alldeles för tidigt för sådana avancerade utflykter för nu mår jag som en rutten banan. Ruttet allstå.

Men använda parenteser, det är jag inte för sjuk för (ganska uppenbart eller hur?). Nu ska jag snart få en (nästan) klassisk sparrissoppa. Hemlagad såklart, färdigmat duger bara åt vår dotter.

1 kommentar:

webmosterhelene sa...

Mmmm, bort med både baciller och virusar! Usch och fy! Hoppas ni snart är krya!

Läste att Molly-boll oxå har svårt att sova på kvällarna? Aston med! Tycker han somnar skitsent, vägrar välling, inga invanda rutiner är som de brukar osv... Men vi kör på och hoppas att det vänder snart.

KRAM! Snart får vi alla vara friska så vi kan ses! Du måste ju se bilderna ju!