14 maj 2009

Massrensning, mingel och middag

Idag hände det! Idag tog vi tag i vår stora klädkammare. Som alla vet så betyder stor klädkammare (walk-in-closet if you will...) stort lager. Det börjar ofta med en liten påse med grejjer, sen flyttar en gammal dator in, sen lite gamla grejer som inte riktigt kvalat in i källarförråd-sunk och till slut har man en massa skräp som man slår tårna i varje gång man ska in och leta skjorta/blus/byxor/träningskläder/whatever. Men nu har vi gjort slut med klädkammarsunket för den här gången och jag känner mig FRI!

Jag lämnade Jens med de sista resterna och en gnällig Molly (hello tand!) strax innan 18 för lite mingel på Select Travel med mamma. Två glas vitt vin, lite snacks och trevlig presentation av Mauritius (OF COURSE we have our own helicopter-pad/italian chef/beachside villas/golf carts to take you around the peninsula) och två tävlingar; den ena om halva priset på en hotellvistelse (vilket ändå skulle innebära att det kostar en... nävål... HALV förmögenhet) och den andra om australiensiska viner - som min mamma faktiskt vann! En flarra rötjut liksom, tackar :)

Sen gick vi och åt middag på Grodan Sergel och förfasade oss över Sergelgatan... Det skulle ju kunna vara så bra och ändå är det så trist. Men det gör inget, middagen var god och jag hade lätt kunnat sitta och dricka ett glas vin till men eftersom det är Jens innebandy-torsdag (alltså inte Jennys sitta-och-smutta-på-gott-rödvin-torsdag) så skyndade jag hem och mötte min man i dörren. Det är SÅ typiskt att när man äntligen kommer iväg på lite trevligheter på kvällen så ska man skynda hem. Men trevligt var det!

3 kommentarer:

Kikki sa...

Åh ska Ni till Mauritius på honeymoon eller?
Vi har varit där och det är verkligen ett av dem underbaraste ställena hittills vi varit på, blir så avis! :)

Jenny sa...

Javisst ja, det är så den serien heter! Så himla fin är den, tur du som fått hela servisen. Vissa dagara har man tur man är ute på stan, andra hittar man ingenting tycker jag. Det blir Stockholm vecka 24 eller 25, förmodligen v. 25 mån-ons. Midsommarveckan. Hade varit jätteroligt att ses, känns ju redan som man känner er! Och så vill ju maja väldigt grna leka med Molly ;-) Hon har så ont om tjejer att leka med här hemma, bara en massa killar!

badanka sa...

Lövely! Att rensa är galet befriande...