24 maj 2009

Helg-TV

Sjuk är lika med TV-tid. Inga middagar, inga avancerade aktiviteter. I fredags kollade vi två avsnitt av Lost, säsong 5. Vi ligger lite efter eftersom vi typ inte hade TV:n på mellan mars och 2 maj... Hur som helst så är det sjukt spännande nu, för er som ruttnade lite i säsong 4 (jag var nära själv, tidsresor is not my thang) så säger jag bara: håll ut!

Igår blev det såklart Schyfferts försvarstal om nittiotalet som var så stört bra. Jag har varit kär i Henrik Schyffert sen jag först såg honom och mina känslor svalnade inte efter gårdagens direktsändning kan jag ju säga. Om jag fick tillbringa en heldag med vilken kändis som helst i hela världen så skulle jag välja Henkan, han är fantastisk!

Bland allt annat som vi flippade förbi i helgen såg vi också sista halvan av Juno. Har sett den förut och även då satt jag och bölade i slutet. Så fint. Ärligt på något sätt. Och den där sången som de sjunger tillsammans, plinkandes på var sin gitarr. Dör en smula.

2 kommentarer:

madeleine sa...

Jag såg också Juno för andra gången nyligen. Tycker väldigt mycket om den filmen och den där låten. Fiiint!

Hoppas du piggnar till snart!

Jenny sa...

Förrutom Lost (som jag aldrig sett) så håller jag med dig till fullo. Såg också Schyffert, och det var riktigt bra.
Juno såg jag en gång på bio när jag var gravid, och då bölade jag. sen såg jag den när Maja var plutt-bebis och låg o sov, på slutet var jag tvungen att plocka upp henne och gosa lite!