15 juni 2010

Tjejdag!

Idag har jag och Molly haft tjejdag, supermysigt! Det är ju trist att vabba med ett barn som är friskt till allmäntillståndet men skönt att slippa sjukstuga i dess rätta bemärkelse.

I morse softade vi lite, tog en tur till Vasaparken och hoppade på studsmattorna.

Inte idag. Men studsmatta!
Gick hem och slukade lite korvstroganoff. Sov tre (!) timmar, varav mamma en. Iväg till barnmorskan, inga anmärkningar. Lillebror ligger i klart tvärläge enligt henne, men det är klart han kan vicka lite på sig och hamna i säte ibland. Vi åkte buss både till och från barnmorskan (som egentligen ligger på gångavstånd), mest för att skona min rygg men även för det stora äventyrets skull. Upp och gunga lite på Hälsingehöjden tills jag höll på att frysa ihjäl. 12 grader, vad är det för sommarväder?

Till middag åt vi fiskbullar (visst har vi lyxat till det idag, suck...) och jordgubbar och sen busade vi och fick komma ut och titta på mormors nya vrålåk till bil. Molly blev grymt impad av alla knappar och har nog gjort inställningar som det kommer ta lång tid innan mormor (läs: morfar) hittar tillbaka till. Sen dansade vi, busade och hade nattsudd. Vid 21.30-tiden kom pappa hem och la ner en trött tjej i sin säng. Jo, jag hade försökt sen 19.30 men jag FÅR inte lägga henne på kvällarna. Hon blir helt hysterisk.

Nu har vi ätit fruktsallad och laddar inför besöket på SöS imorgon. Wii!

Inga kommentarer: