16 juni 2010

Läget

1. Jag vill inte göra kejsarsnitt över huvud taget. Det är utgångsläget.
2. OK. Jag måste kanske göra ett kejsarsnitt till. Då vill jag göra det på Danderyd eftersom vi var där sist.
3. Danderyd har fullt. Min barnmorska rekommenderar SöS.
4. Vi får tid för läkarbesök och bedömning på SöS.
5. Vi träffar en surf***a till läkare.
6. Surmuffen berättar iskallt att det är fullt på SöS. Vi får välja mellan Södertälje eller Västerås.
7. Jenny börjar grina.
8. Muffläkaren mjuknar och tycker vi ska titta hur bebisen ligger.
9. Surläkaren hittar huvudet nedåt. Sen är huvudet uppåt. Sen är huvudet åt sidan.
10. Vi bokar en ny tid för uppdaterad lägesbedömning.

Jag är arg, sur, bitter och ledsen. Det lutar på riktigt åt att jag skiter i sjukvården så länge, väntar på att förlossningen startar och då ser hur bebisen ligger. Ligger han fel då så blir det väl akutsnitt men då är i alla fall jag förberedd på det. Tänker INTE åka till Södertälje eller Västerås. Nu får den stockholmska sjukvården anpassa sig efter mig istället.

1 kommentar:

C sa...

ÅÅh surt som fan. Usch vad surt. Omtankekram.