08 juni 2010

Svinkoppor

Kan ni tänka er att den här sötnosen fått svinkoppor? Man ser utslaget till vänster om munnen, alldeles rött och irriterande. Det har blossat upp de senaste två dagarna och idag pratade jag med dagisfröken om det (de hade pratat om det på dagis idag tydligen) och sen gick jag förbi Apoteket där de också trodde på svinkoppor så nu har jag köpt en salva. Alla örngott, snuttenallar, handdukar ska tvättas. Napparna kokar vi flera gånger i veckan och mer än så kan vi inte göra. Naglarna hålls korta, händerna tvättas alltid så fort vi kommer in, och jag har alltid våtservetter med mig i väskan.


Känner inte att jag har kunnat göra något annorlunda men ändå så har jag så fruktansvärt dåligt samvete. Nu måste vi hålla oss hemma från dagis tills det har läkt över, tydligen extremt smittsamt bland barn.

4 kommentarer:

Sandra sa...

Stackars liten :(
Hoppas hon kryar på sig fort!!

Lena sa...

Men det är inget att ha dåligt samvete för gumman, svinkoppor är såå catchy!
Jag har haft det två ggr. I vuxen ålder. Du kan tänka dig hur jag såg ut.

Kikki sa...

Stackars Molly! Men jag tycker inte att Du ska belasta Dig själv, innan Du vet ordet av så är dem borta!!

Å grattis till lillebror, fy faan vad kul med en av varje!! :D

Jenny sa...

Tack för peppe hörrni! Det känns bara så tröstlöst men det går ju över (som allt annat!)