07 juni 2010

Morgonen

Molly vaknade 05.22. Pigg som en lärka låg hon och ropade "mamma, mamma, mamma" tills jag tittade upp och kommenderade Jens att hämta över henne till vår säng. Väl där förklarade jag för henne att det fortfarande är mitt i natten och att vi skulle sova mer. Och hon gick på den! Den enkla! Rummet strålade av ljus, och ändå gick hon på att det var mitt i natten! En och en halv timme till låg hon och snuttade på nappen och myste med lammet i djup dvala.

Hur gick det till när vi fick ett sånt här barn och hur kommer lillebror att straffa oss?

2 kommentarer:

Tove Kungsholmen sa...

Han kan bli likadan! Vi verkar faktiskt ha fått två sjusovare även om jag inte vågar ropa hej helt med lillebror än.

Kul att det är en lillebror hos er med, en av varje, sen är saken biff. :) Verkar som om ni ska flytta också. Stannar ni i stan eller lockar nån typ av villaliv?

C sa...

Haha! Ohh njut! Den där kunde vi köra för ett halvår sedan - efter det har hon överlistat oss, den lilla illbattingen här hemma. Om vi får en tvåa hoppas jag att den tänker "Mamma och pappa hade det lite körigt med syrran när hon var liten så nu tänker jag vara dunderkool hela min uppväxt".