03 juni 2010

Jaha

Känner mig bara helt slut. Igår fick jag reda på att det är fullt på Danderyds avdelning för planerade kejsarsnitt så nu har en remiss gått iväg till SöS. Det känns sådär faktiskt. Jag VILL ju egentligen inte snittas över huvud taget (även om hela situationen känns helt ok) och det känns som att de snitt som beviljats på Danderyd är ett gäng förlossningsrädda mänskor som tjatat om snitt sen de blivit gravida. Men jag då? Jag som har medicinska komplikationer och inte har något val? Det mesta på SöS verkar vara likt det på Danderyd, förutom att de inte har så många familjerum och att det är ganska stor riskt att Jens inte kan stanna kvar över nätterna med mig och bebisen. Jävla skithelvete. Jag orkar liksom inte.

Sen finns det andra kryddor i tillvaron som tagit udden av glädjen de senaste dagarna. Om en timme ska vi i alla fall iväg på tillväxt-ultraljud för att se hur stor vår bebis är där inne i magen. Kurvan hade stuckit iväg rejält vid det senaste besöket hos barnmorskan (vilket jag tror beror enbart på det förbaskade tvärläget).

Hepp.

3 kommentarer:

Sara sa...

Snitt är för de som behöver det inte bara "usch-jag-vill-inte-att-det-ska-göra-ont-eller-att-min-slida-ska-bli-förstörd-tjejer". Det blir säkert jättebra på SöS även om det inte var vad du hade tänkt dig. Lycka till idag på tillväxt-UL.

KRAM!!

C sa...

Hoppas allt går bra och att ni ändå får snika er in på Danderyd på något vis. Kram!

Jenny sa...

Sara: Jag är lite bitter, men håller med dig. Såklart det blir bra liksom! Kram :)

C: Tack!