23 juni 2010

Huvudet upp, fötterna ner

Är det inte så man brukar säga när dagsformen känns okej. När det gäller bebisar i magen så vet ju alla att det omvända gäller, en bebis som är startklar ska ha huvudet ner och fötterna upp. Igår var vi hos barnmorskan. Lillebror ligger med huvudet ner. Fötterna upp. Jag har varit gravid i drygt 17 månader sammanlagt och aldrig varit med om detta så ni förstår ju vilken grej det är för mig. Han ligger förvisso högt upp och kan säkert med lätthet vända sig både en och två gånger men för mig räcker det att veta att han faktiskt KAN ligga rätt. Jag har haft mina aningar om att det har skett en lägesförändring i magen men inte vågat hoppas, magformen är helt annorlunda och rörelserna ska vi inte ens prata om.

I eftermiddag går jag (med motvilliga) steg mot specialmödravården på SöS för ny lägesbedömning. Håll gärna tummarna för mig och buskillen i magen, hoppas hoppas han ligger kvar i startklar position!

3 kommentarer:

Sandra sa...

Åh vad härligt att höra!

Håller alla tummar och tår att lillebror stannar så :)

Anna sa...

Yes! Äntligen!

Jenny sa...

Tack tjejer! Snart får vår lillkille leka med Caspian och Charlie hoppas jag :)