23 juni 2010

Status

En högt liggande och väldigt rörlig buskille i magen. Idag träffade vi en väldigt trevlig läkare vilket till viss del uppvägde att vi fick sitta i väntrummet i en och en halv timme... Efter lite klämmande och ultraljudande kunde han konstatera att vår bebis ligger långt ifrån rätt men nästan lika långt ifrån fel. Det verkar som att själva rörligheten ger oss vissa chanser att föda det här barnet "the natural way". Vi har nu beslutat att invänta att förlossningen sätter igång av sig själv. Börjar det med värkar så ska jag direkt ringa in till förlossningen och åka in för lägeskontroll. Ligger han med huvudet nedåt då så kanske man tar hål på hinnorna så vattnet går och han sjunker ner ordentligt. Ligger han inte med huvudet nedåt så kanske man försöker vända och sen tar hål på hinnorna. Om vattnet går av sig självt så måste jag lägga mig ner och ringa ambulans. Om något av ovanstående händer och han ligger helknasigt till så blir det ett planerat akut kejsarsnitt. Allt detta står med fet stil i min journal så att barnmorskor och läkare ser det direkt när jag ringer in.

Det här är ett helt nytt äventyr för oss, vi beger oss nu in på stigar vi aldrig tidigare beträtt. Det är spännande. Och så sjukt roligt!

3 kommentarer:

Linda sa...

Härligt, roligt och underbart. Vi längtar efter lill-killen.

Towe sa...

spännande! själv går jag på övertid o bara väntar väntar..

Jenny sa...

Linda: vi längtar också! Men först ska vi flytta hoppas jag. Sen får han komma...

Towis: Ja spänningen är olidlig!