24 januari 2009

Sovchock

Vi var på middag igår. Klockan sju blir väl bra, sa brorsan och jag svarade ett glatt "ja" men i mitt huvud spelades ett scenario upp med mig förgäves vaggandes en gallskrikandes Molly. Mina farhågor besannades dock inte. Vi bestämde oss för att göra allt i Mollys takt, så hon fick banangröt vid typ halv åtta och satt med oss när vi åt varmrätt, och sen vid halv nio så fick hon resterande av kvällsmålet ur tuttbehållaren och vid nio sov hon som en stock i brorsans säng! Vi kunde i lugn och ro äta efterrät, dricka kaffe, och snacka skit. Vid ett (!) packade vi ner dotra i bilbarnstolen och begav oss hemåt. Hon sov. Likaså när vi kom hem och hon bäddades ner i sin säng. Sov. Till klockan fyra i morse! Tack för det, sovguden!

Nu ska JAG gå ner på stan. Bara JAG!

Inga kommentarer: