12 januari 2009

Fonter

I helgen drog vi igång vår design-workshop för inbjudningskorten. Jens har gjort ett monogram med våra namn (och ja, du Holländska ex-pat, jag ska ta min blivande makes efternamn - nu har jag bestämt mig efter att du fått mig att ligga sömnlös över mitt val) som är jättefint. Vi fastnade på vilken font vi ska använda till våra trycksaker. Eftersom the venue är byggt i lite ny-funkisstil på 60-talet (nej - über-romantik, spetsar och shaby-shic slottsmiljö är inte vår grej) så vill vi att bröllopets tema ska följa hela det konceptet. Så igår satt jag och laddade ner nya fonter från internet, och det är en jungel! Det måste vara stilrent och funka i både en textmassa och i större format. Krävs att man funderar och provar, funderar och provar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, det var inte meningen...innebar detta att Stodjhaus nu ar up for grabs...? Ska latt boka. Kul med inbjudningar, har ni bestamt fargtema? Blir det verkligen leopard och rosa?!

JenJen sa...

Haha, ja det är fritt fram :) Leopard är ju klart sen länge, men sen står jag och vacklar mellan cerise och turkos...

Anonym sa...

Nr 3 tyckte jag var snyggst. Men det är ju jag det =)

Anonym sa...

ÅH FY SÅ SPÄNNANDE MED ETT BRÖLLOP!!


KIKA ÄGRNA IN PÅ MIN BLOGG. UNG BLOGGANDE MAMMA:

www.iiob.blogspot.com