13 januari 2009

Hundratio

Igår kväll kunde jag såklart inte sova, låg och tänkte på inbjudningslistan, inbjudningar, teckensnitt, dekorationer och en miljon andra saker som hade med bröllopet att göra. När jag somnat drömde jag att vi redan hade gift oss borgerligt men att vi skulle göra om det i maj för att kunna ha en bröllopsfest. Skadat. Halv två vaknar prinsessan och vill ha mat, bara att slänga fram juvern och sen försöka somna om. Mellan typ sju och åtta var jag en napp-i-ploppare i zombieformat. Klockan åtta ringde klockan, klockan kvart i nio kom Mollys mormor och tjugo minuter senare satt jag i en frisörstol. Kvart i tolv var jag klar, fångade upp Molly på en gata i Vasastan och brakade iväg till BVC där vi träffade tandhygienisten med mammagruppen. Efter det tog vi en promenad i Hagaparken (ehum, jag smackade i mig en kanelbulle till lunch i fjärilshuset) och kvart över fyra var vi hemma igen.

Molly är som en solskensbulle idag som tur är, tror att det var mormors närvaro som gjorde susen! Slängde henne förresten på vågen idag på BVC - 6680 g väger hon nu.

Inga kommentarer: