30 januari 2009

En riktig karla-karl

Vi sitter och kollar på På Spåret (som det rediga pensionärspar vi är) och det är nån fråga där de som tävlar fått in örter i burarna. Tävlingspersonerna sitter och brainstormar öppet om en viss ört. "Den har sellerismak" säger Ingvar. Nu är min sambo i sitt esse och har högljutt orerat flertalet gånger; "libsticka, libsticka, libsticka". Jag, kvinnan i hushållet, har knappt hört ordet och hade jag hört ordet så hade jag ALDRIG gissat att det var en ört. Snarare något snuskigt, något som har med lack, läder och piskor att göra. Men han hade ju så rätt. Till detta dricker han Southern Comfort. Med en isbit i. Och jag skämtar inte, detta är på fullaste allvar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då är det ni och vi som är pensionärspar! Här är det minsann också På spåret varje fredag!!

madeleine sa...

Nä men du skojjar? Arne. HAHAHAHA :D Det har säkert sin charm ;) Men hellre Arne i andra namn än som tilltalsnamn!

Men hur kommer det sig att mamman har dåligt samvete? Var det inte hon som en gång valde namnet?