06 januari 2009

Hemma!

Vi sladdade in med vår familje-Volvo i ett snöigt Stockholm ganska sent igår kväll. In med barnstolen och sen fick Jens släpa in all packning i lägenheten, en halv trappa och en innergård bort. Man är ju som ett helt taikonläger när man reser med en spädis... Molly blev Ö V E R L Y C K L I G när vi kom innanför dörren, jag tog henne på armen och visade runt henne i lägenheten och för varje lampa som jag tände blev hon bara gladare och gladare. Hela ungen skakade! Helt underbart att se. Efter det bjussade hon på några nya ljud, till mamma och pappas stora glädje! Det verkar som att hon verkligen kände igen sig och tyckte det var SÅ skönt att vara hemma. Sen somnade hon helt själv för första gången.

Idag har vi varit och fikat ut julen hemma hos en kompis. Nu på kvällen har Molly fått en smakportion bestående av potatis, palsternacka, bröstmjölk och smör. Hon är inte överförtjust i fast föda än så länge, det mesta åker ut fortare än man hinner blinka.

För övrigt har Molly börjat vakna allt tidigare på morgnara. Hon somnar vid nio på kvällen och har vid två tillfällen de senaste två veckorna vaknat klockan fem. Oftast sover hon till sju i alla fall men det är ändå en väsentlig skillnad med tanke på att hon sov till tio-elva innan jul. Jaja, det var skönt så länge det varade!

2 kommentarer:

madeleine sa...

Välkomna hem :) Borta bra men hemma bäst.. eller hur?!

Ja nu kommer du säkerligen få gå upp tidigt på mornarna framöver. Men den exakta tiden är ju inte huggen i sten heller...

Jag tyckte att det var lite roligt med "ny design" på bloggen nu när jag tänker att 2009 ska bli ett superbra år :D Tyvärr så finns det ju inte så många roliga mallar här...

Nu har jag jobbat två dar och det har varit helt ok... men så har ju inte chefen varit där. Första dan är ju alltid värst.. Men jag hoppas att jag får napp på något annat jobb SNART!!!

Hur länge ska du vara mammaledig har du tänkt?

KRAM

C sa...

ÅH vilken härlig rekation. Vi sladdade in i dag efter tio dagar i stugan. Ellen reagerade inte lika kraftigt men blev väldigt glad i babygymet. För övrigt har vi en orolig tös som inte alls verkade gilla miljöombytet så drä rackarns. Och det är inte slut än. Men hu vad de förändras snabbt nu, töserna. Det går undan. (Och vi hade potatispremiär i dag, hoho!)