27 januari 2009

Inbjudningskortsångest

Men gud. Det är mer än tre månader kvar tills vi gifter oss och ändå har jag gruvlig ångest över att inbjudningskorten inte gått iväg. Nu är i och för sig nästan alla informerade om att det är den 2 maj som gäller, men ändå. Ikväll blev vi i alla fall klara med layouten på själva korten så nu är det bara tryckeri, utskrifter, klipp, klister och pyssel kvar. Förhoppningsvis kan mycket göras i helgen, det är bara så jäkla typiskt att Jens ska på herrmiddag med föregående hockey på lördag annars hade vi kunna sitta hela dagen.

Men inbjudningarna blir så jäkla bra!!! Är supernöjd. Ska fota och lägga ut sen när vi skickat iväg dem.

Kvar att göra:
* Köpa tyg till klänningen och börja sy
* Jens måste väl ha något på sig också?
* RING!!!
* Planera vigselakten (borgerlig)
* Vigselprogram och festprogram
* Skor till mig (vita skor är ju så fantastiskt användbart, även i framtiden)
* Just ja, hur ska jag se ut i fejjan och i burret?

Oooh. Nu börjar man liksom komma ner på detaljerna kring denna festlighet. I början var det typ; vilket datum ska vi gifta oss? och sen var det inget mer med det...

2 kommentarer:

Chleo sa...

Heeej. Nu sätter jag också ett bokmärke då och plingar Hallå. Jonas har dock lite svårt att minnas ngn Jenny..som torde fått barn strax efter oss och som gick som kursare..Var det även ihop med K holm och Johanna?(K holm ska ju förövrigt också gifta sig i okt)
Hur som haver..ang bröllopskläder. Jag syr MASSOR men när det kommer till B-kläder så köper du från usa till 1/8 av vad kläningarna, samma, kostar in La Swede. Vill du ha den speciella länken där två av vänninorna köpt så hojta till. Lång Kommentar, jag veeet. Enda sättet att lämna avtryck. / Mamma Maja (Chleo)

C sa...

Åh fy fan vad härligt! Ursäkta min smidiga lilla svordom, men det är ju så galet roligt att göra det ni gör nu och att få vara med om det där. Jag hade massor av kul - och det var så kul at tfå göra sig så fin som jag i alla fall aldrig någonsin varit tidigare. NJUT! OCh visa bilder, såklart!