30 januari 2009

En sak jag vet om mig själv

Jag är värdelös på att shoppa. Jag prenumererar på Elle, läser en massa om mode och tycker det är kul i allmänhet att titta på, prova och köpa kläder. Problemet är att jag bara tittar på sånt jag redan har och det är i princip bara basplagg. Vitt och svart. Kanske något blekrosa. Eller något annat vanilj-aktigt. Så trist! Hade jag bara vetat hur jag vill se ut, och framför allt, vad som passar på min kropp, så hade det ju varit enkelt. Men jag kan inte se det framför mig. Emellanåt skiter jag i vilket, men oftast urartar min trista garderob i enorma klädutbrott (som såklart går ut över ALLA runt omkring mig, särskilt mannen jag lever med).

Jag skulle behöva en personlig shoppare eller en stylist som hjälpte mig varje gång jag gick ut och shoppade. En tjej i mammagruppen rekommenderade Åhlens Citys personliga shoppare. Tydligen kostnadsfritt om man handlar för minst 500 kronor, och det är ju löjligt enkelt. Jag har också rabatt på NK's personliga shoppare, men jag kan ändå tycka att 900 spänn i timmen är lite väääl dyrt. I alla fall när man frodas på den härliga mammapengen.

Så, nu har jag lättat mitt hjärta. Dags att proppa bebisen full med majspuré!

1 kommentar:

madeleine sa...

Jag vet en tunika/klänning som vi har i butik nu som du skulle vara skitsnygg i ( jag har den själv och bara ÄLSKAR den)

Den är i tunnt "ljusblått jeanstyg/bomull" om du förstår vad jag menar. Med tre-kvarts- liten puff-ärm och med resår över brösten. Låter kanske heltokigt men det är en helt vanlig tunika/klänning. Kostar 349:-