31 januari 2009

Borta

Nu har jag städat och strykt bort lite ångest. Jens är på galej ikväll (hockey och grabbmiddag) vilket innebär att jag får ensamtid i soffan med min (rosa dator) framför Love Actually. Molly var en praktbebis och somnade innan jag lade ner henne i sin säng. Jag passade på att plocka fram lite skjortor och blusar ur garderoben och ska överraska Jens med lite nystruket. Vi är alldeles för lata för att stryka våra nytvättade grejer innan de hängs in i garderoben utan det får man stressa med på morgnarna om man orkar. Därför känns det extra skönt! Och en smula präktigt.

Nu ska jag snart göra en kaffe. Vår Nespressomaskin var från början något som bara Jens använde, nu ligger vi nog lika tror jag (haha, härliga mammaledighet!). I köket ligger en brownie och väntar också, i en sån där seveneleven-påse. Yay!

Inga kommentarer: