18 juni 2008

BM-besök #4

Igår var det dags för det femte besöket hos barnmorskan. Eftersom den blivande pappan prioriterar knasigt (nej då, jag bara skojar... Han hade en grej på jobbet som han inte kunde komma ifrån tyvärr) så frågade jag mamma om hon ville följa med och lyssna på bebisen. Det hela slutade väldigt känslomässigt för den blivande mormodern. Hon var nog inte beredd på att det faktiskt bor en bebis med egna hjärtslag i min mage (nä, nu skojar jag igen. Så klart hon var beredd på det) :D

Återigen så antecknar jag detta mest för min egen skull. Kanske inte är så kul för er att läsa en massa blaj om hur min kropp funkar...

Blodtryck: 120/80 (Bra! Det är drä jag brukar ligga)
Blodvärde: 137 (Högt, d.v.s inget behov av extra järn eller andra vitaminer)
Blodsocker: 4,2 (Lågt, det brukar vara så innan middagen)
Hjärtslag: 150
SF: 27 (Ligger perfekt på kurvan)
Vikt: 69 kilo (+11)

Här kan ni läsa och jämföra med förra besöket!

Inga kommentarer: