18 april 2008

Njurfan

Har ju haft ont i njuren sen i måndags. Igår fick jag reda på att det inte finns några spår av bakterier i urinen, vilket ju är bra. Men varför gör det då så ont? Googlade och hittade två möjliga alternativ. Nr ett och nr två. Eftersom jag inte har feber så gissar jag på nr två.

Till saken hör att jag under de senaste veckorna återtagit en del gamla vanor då jag känt mig säker på att bebisen vill stanna kvar (ja, jag vet att jag är sajko men prova själv att vara gravid då?!?). T.ex. tagit fram flaskan med Cliniques ansiktsvatten, använt parfym, börjat dricka kaffe. Samtliga dessa behag har jag nu strypt, dessutom har jag slutat äta mina vitaminer. Har fått för mig att nån bokstavs-vitamin kan ställa till det. Dessutom äter jag mycket nyttiga vitaminer och mineraler helt naturligt (t.ex. D-, A-, J-, och M-vitamin, finns i glass).

Med alvedon kan jag i alla fall jobba, hoppas bara att det vill försvinna av sig självt. Jobbigt att ha ont. Och ja, jag vet att jag har förlossningenkvar. Men det skiter jag i just nu.

3 kommentarer:

Unknown sa...

åh nej vad tråkigt att du har så ont! hoppas du kan vila ordentligt i helgen så det blir bättre....

Anonym sa...

Vad lustigt, jag är i vecka 20 nu och har också smärtor bak i ryggen mot njuren på höger sida. Särskilt när jag kissar... Lämnade in urinprov idag men det såg fint ut. Jag tippar också på att det är "nr 2" vi har. tack för tipset... (Ps. hittade din blogg via FL) /Sandra

JenJen sa...

lena: jag vilade, lovar :)

anonym (sandra): visst är det jobbigt. kan glädja dig med att ingen (varken bm eller läkare) har reagerat på att det skulle vara farligt och sen gick det över efter en vecka ungefär... hoppas du mår bättre snart!