16 april 2008

Georg... Jensen alltså

För er som inte vet så har Georg Jensen-butiken på Birger Jarlsgatan varje dag sen vi kopplade på vår telefon i maj 2006 ringt hem till oss. Detta händer två gånger om dagen (morgon och kväll) och då oftast flertalet gånger. Tiderna för dessa samtal brukar vara ganska regelbundna (vardagar ca 07 och 19, helger ca 10 och 17). Det är såklart ingen i luren när vi svarar, och Georg Jensen är såklart inte ett dugg intresserade av att ta reda på vad felet är. Trots upprepade samtal och även besök i deras butik. Igår kväll ringde de efter kl 22 och med en kommande bebis har jag inte lust att fortsätta med detta, jag kommer få ett nervsammanbrott. Men vad gör man? Telia kan inte göra något säger de när man ringer.

Nu ska jag börja logga datum, tid och antal samtal vi får från dem. Sen ska jag debitera dem 5 kr för varje samtal, med loggen som fakturaunderlag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

5 kr / samtal??? Skaffa ett betalnummer (där ni får profit) och koppla sedan vidare samtalen till det :-D Jag vill ha 25% för idén!

Kram på er båda! Ses på Valborg!

JenJen sa...

Så du menar att alla som ringer till oss ska få betala 19:90 kr/min? Sorry grabben, vi har redan tänkt på den idén :D