31 oktober 2010

Omstart

Jaha. Det var ju spännande det där med ögonen. Min blick börjar i alla fall återgå från rödgråten tjackpundare till vanlig dimmig småbarnsmamma. Förbättring men långt kvar till fräsch tjej. Apropå det så tar jag tacksamt emot tips på concealers mot mörka ringar under ögonen för det behöver åtgärdas snabbt känner jag.

Ikväll har jag pysslat med att sätta ihop en pärm till Molly som hon ska ha på dagis. Vår stora lilla tjej.


Imorgon ska jag berätta för er om hur våra nätter har spårat ur på sistone. Ledtråd: nattmat. Fan. Men nu: sova.

• iPhonebloggat •

8 kommentarer:

Tove Kungsholmen sa...

Här ställer jag samma fråga som nybliven tvåbarnsmor:
http://snovas.blogspot.com/2009/12/tips-pa-bra-concealer.html

Kan trösta dig med att nu är Nils 1 år och vi sover hela nätterna och jag har slutat använda concealer.

Vet att det är som att svära i kyrkan men jag tror att amningen är den stora sömnboven. No shit Sherlock men ärligt, flaska är så bra!

Anonym sa...

Varje Sverige resa så inhandlar jag Make Up Store concealer. Liten rund sak med tre olika färger. Gul som täcker rött, ljus som läggs under ögonskugga etc., samt mörk rödaktig terrakotta-aktig som mötverkar den fagra blåa tonen som alltförofta infinner sig under ögat. Har inte funnit en annan concealer och även fått maken att bli en addict.

Hoppas lugnet infinner sig snart! Krams

Sara Berg sa...

Håller med sarisen - jag har samma från Make Up store!

C sa...

Vi har en överjävlig virusinfektion hemma som suttit i Ellens ögon opch igår eskalerade till en bakteriell infektion: Till och med läkaren på sjukhuset ryggade och sa "Men herregud lilla vän så du ser ut". På jobbet i dag fick jag mig delgiven en riktig huskur mot ögoninfektioner hos små barn (innan de blir bakteriella): Stryk ögonen med en kissblöja. Låter vidrigt, men ska tydligen vara en gammal beprövad rackare som tydligen fungerar oerhört bra på små knytt. Jag känner mig äcklad, men måste googla och ta reda på mer. Sån här som vi har nu vill vi ALDRIG mer ha. Huuu...

Kikki sa...

Vilken fin dagispärm! :)

Jag gissade ju fett fel på Ottos nedkomst också, det är ju skitsvårt, har inte riktigt bestämt mig själv ännu heller. Men tack för gissningen :)

Arne sa...

Jag håller med föregående talare gällande concealer, make up stores återgår jag alltid till. Den rödaktiga under ögat-tonen som finns i burken med tre fack är fantastisk, men deras mindre burkar är också bra.

Köp inte face concealerpennor. Täcker dåligt och tar slut snabbt.

krya på sig i ögat!

Jenny sa...

Sminkpatrullen har talat. Ni är eniga, nu är det jag som traskar till mus och köper en tricolore-concealer. TACK!

C: Kissblöja?!?! Herregud, du får prova först ;)

Arne: Bra att veta om face, tackar.

Anna sa...

Och jag som har tre barn äger inte ens en concealer. Måste nog ta mig en rejäl titt i spegeln.