06 oktober 2010

Blöjor och garv

Efter dagis sitter vi och ritar och bygger Lego på Mollys rum. När Molly hittar Harrods-katten smiter hon ut i vardagsrummet och babblar. Jag hör orden bajsat och blöja och går ut för att kolla om det är dags för ett byte. Men tydligen var det bara katten som behövde ett litet byte.






Molly fick en miniblöja som blivit över efter Ottos maratontillväxt och tillsammans såg vi till att katten blev torr och ren. Att jag missat att byta blöja på den här katten i två år är en katastrof i sig...




Otto låg bredvid och jollrade. Han är kittlig den där Ottomanen, något jag tycker är oerhört kul. Så jag stoppar ner näsan mellan revbenen och ruskar till. Otto skrattar. Skrattar! Ett sånt där riktigt härligt babyskratt! Sen gjorde han det ett par gånger till innan han bytte approach och satte igång med kvällsskriket.

Jag dog en smula efter dagens två sötchocker. Sen dog jag en smula till när Molly ramlade två gånger på det hala badrumsgolvet så det bara tjöt i kaklet. Jo men man känner sig som en BRA mamma då.

Inga kommentarer: