26 oktober 2010

Otto 3 månader

Idag var vi på BVC för olika sorters mått på Otto. Och så det onda, det som forskare och andra medicinare med vilje tillverkar för att det ska svida så mycket som möjligt, både i små bebisars lår och stora mammahjärtan. Vaccinet. Jag fruktar det som pesten, måste peppa upp mig så mycket det bara går. Mollys vaccineringar har alltid varit jobbiga, de sista två var jag inte ens med på. Dagens sprutor gick över förväntan. Förmodligen har det med fett att göra, man kan med en smutta underdrift säga att Ottos lår är aningens tjockare än vad storasyrrans var vid samma ålder.



Han väger 7 820 gram, är 63,5 cm lång och har ett huvudomfång på 43,6 cm. Min stora lilla kille, hur kan den där lilla varelsen vara så mycket kärlek.

4 kommentarer:

korvmedbröd sa...

Han är så otroligt, otroligt, otroligt jättesöt! Jag blir tokig på en gång!

Jenny sa...

Korv: du är så söt, hur bebisgalen är du på en skala egentligen?!? haha!

Tove Kungsholmen sa...

Grattis söta Otto!

Jenny sa...

Tack Tove! Inbillar mig att de första tre månaderna är jobbigast, downhill from here...