07 januari 2010

Vilken kickstart

Ja det blev ju en väldans fart på mitt bloggande i alla fall. Men en massa positiv respons på syskonbeskedet, tusen tack! Vi är glada såklart och längtar tills vi får träffa vår nya familjemedlem. Vi vill undvika namn på J och M men förslaget Polly ligger ju helt klart bra till. Eller Ester. Kan ni se det framför er; Molly! Ester! Kom in och ät! Men där hade ju Polly legat bättre till från början. Vi får helt enkelt skaffa oss en tredje tjej sen. Inte för att vi vet om magprodukten är en tjej och vi ämnar inte heller ta reda på saken förrän pysen kommer ut och visar upp sig.

Den här graviditeten är både lik och olik den förra. Jag har nog mått lite bättre den här gången, har för mig att jag mådde ganska illa med Molly. Däremot har tröttman slagit till med oanad kraft. Med Molly var jag pigg som en lärka, både på kvällarna och morgnarna. Om detta nu beror på att jag vaknar ett par gånger varje natt och klappar på söt 16-månaders tjej eller om det är graviditeten kan man ju omöjligt veta. Min kropp däremot är helt olik sig. Jag gick ju ner fem kilo mer än jag gick upp under min ohämmade matorgie som pågick i nio månader förr-förra året. Nu är jag i vecka 17 och väger fortfarande mindre än innan jag blev gravid med Mollsan. Detta tror jag beror på att jag inte hinner äta konstant numera plus att jag rör på mig på ett annat sätt på dagarna. Det är bus hemma, promenader med vagnen, bus i parken. Man går ju banne mig ner fem hekto bara på att iförd dunjacka och skoterstövlar klä på protesterande unge en vinteroverall. Cravings? Vinäger! Salt! Surt! Inte godis, men en sallad med massor med vinäger på gör att snålvattnet börjar rinna. Eller ättiksgurka... Felix - det är jag som gör att ni måste öka produktionstakten under vintern!

Spännande det här att skapa liv. Det är ett mirakel varje gång.

1 kommentar:

elisabet sa...

Älskar att du har börjat blogga så mycket igen :) Och ser verkligen fram emot att få träffa Kurt så småningom ;) Tror att "den" blir lika söt som Molly :)