24 januari 2010

Preggo-update

Jag har försökt gå tillbaka i bloggen och se vad som hände och hur jag mådde i samma vecka förra gången. Nu är jag nånstans i vecka 19 tror jag (mer exakt får vi veta imorgon) och känner bebisen varje dag med diffusa små pickningar. Ibland känns det som att magen spänner ihop sig och då tror jag att bebisen har lite gymnastik där inne. Mest känner jag på förmiddagen och på kvällen. Jag har gått upp 3,5 kilo (startade på 53,5, väger nu 57) och väger alltså fortfarande mindre än jag gjorde innan jag blev gravid (då vägde jag 58). Skönt eftersom jag gärna skippar att gå upp 25 kilo den här gången, jobbigt eftersom ALLA mina gravidkläder är för stora. Okej, det är också kul eftersom jag får shoppa...

Hittills är jag alltså nöjd med den här graviditeten, trots att det lugn som infann sig med Molly inte alls velat infinna sig den här gången. Man kan säga att jag har temperament nu.

Inga kommentarer: