26 januari 2010

Inskolning dag 1

Idag har Molly börjat med inskolningen till att bli en fullfjärdad Daggmask! Pappa blev tydligen ointressant i samma veva som de träffade de andra barnen och sen körde hon sitt race hela dagen. Dagarna på vårt dagis börjar med att man är i parken (man lämnar alltså alltid utomhus), sen går man in och har lite sångstund eller annan aktivitet. Sen är det lunch och efter det somnar 15 barn på studs i ett och samma rum. Molly som i vanliga fall kan sova både två och tre timmar på dagen valde att ladda med 40 minuters sömn. Inte så lätt att sova på ett nytt ställe tydligen... På eftermiddagen lekte de massor och sen firades en liten födelsedagskille med fruktsallad och yoghurt! De är så söta!!!
Rita liteAtt stå i fönstret och titta ut var tydligen en höjdare!Bollar. Need I say more?En garderob är inredd med speglar och discokula. Haha!

6 kommentarer:

C sa...

Vackra lilla storbarnet! Tänk... nyss var det dagarna innan utbakning av Molly och vi satt på Vurmas. Och nu dagis och nyknytt på väg. Voivoivoi, som di säger i Finland. (Så glädjs jag åt att se att Mollypupp får ha tisha med långärmstisha under. Jag använder Ellens kortisar så väldigt ofta och blir alltid mobbad av pappan i huset för att jag är axl rose-nittotalsretrogrunge. Dum.

Georg sa...

Sötaste tjejen i stan... Snart kommer hon skrika när ni ska hämta henne på eftermiddagarna. Men då kan morbror ställa upp, jag tror hon uppskattar mitt sällskap. Vad gör Jens under sovtimman, han lär ju somna han me...

Anna sa...

Vad kul att allt går bra med inskolningen!

Kikki sa...

Oj oj stora tjejen!
Vad mycket hår hon har fått :)
Kul att hon somnade första dan på inskolningen, hon är nog också gjord för dagis! :)

Jenny sa...

C: Klart man ska ha tisha med lång ärm under, man är väl inte uppvuxen på nittiotalet utan att ha fått men av det :)

Georg: Hon kommer bara skrika när du hämtar ;) Jo, Jens somnade också under sovtimmen...

Anna: Ja, det känns så himla skönt!

Jenny sa...

Kikki: Långhårig är bara förnamnet, särskilt luggen. Jag går och funderar fram och tillbaka om jag ska klippa eller inte... Hoppas hon är gjord för dagis, det vore ju så skönt!