10 januari 2010

Tjejlördag

Mycket egentid för lilla Jenny nuförtiden... Igår fick jag det stora nöjet att lite i förväg fira Elisabet med ett par timmar på spa med efterföljande middag. Supermysigt och så himla kul att få träffa lite nya bekantskaper. I mitt delikata tillstånd fick jag hålla mig till alkoholfria alternativ men de andra hinkade i sig både det ena (bubbel i mängder) och det andra (rödvin). När de tog en bulle ner på stan tog jag och min bulle en bulle hem till hon som sov sött i sängen och han som snarkade i soffan. Det blev alldeles för sent i säng så idag är jag banne mig så bakis man kan bli som gravid. Skickade en tanke till de andra tjejerna i morse och då kände jag mig ändå ganska nöjd!

Att vara nykter när andra dricker alkohol är ganska annorlunda, särskilt när det blir i en förfest-liknande situation. Att sällskapsdricka vin och drinkar kan man göra i timmar utan att det känns konstigt, när man dricker läsk/juice/vatten så blir man liksom otörstig efter ett tag. Det är bara så att det inte känns lika kul att sippa på en läsk som att sippa på en härlig coctail helt enkelt.

Kul däremot att få lite feststämning och få vara med, tjock som man är!


Grattis idag till Lisa som blir hela 28 unga år och till min mamma som blir 55 nästan lika unga år!

Lisa #1

Lisa #2

1 kommentar:

elisabet sa...

Tack för att du kom och firade mig gumman :) Förstår att det måste varit lite segt för dig att hålla dig till sprite hela kvällen medan vi andra hinkade bubbel men hoppas att det var okej ändå :) Vem vet - det kanske blir en favorit i repris snart igen? :)

Kram och tack för fina presenten!