06 april 2009

Sminkprovning

Mäh. Jag har ju glömt att visa er! Var ju och provade sminkningen förra veckan, vilket naturligtvis förevigades. Dagen till ära fick mit fejs för sig att jag var fjorton och ett halvt och exploderade ut acne-hormon så jag ser ut som en pizza (fortfarande dessutom, vad händer?) Nå, vad tycks? Kommer denna ungmö att bli gift måntro?
Nej, jag kan inte stå sådär nära en kamera utan att göra grimaser eller överdrivna leenden. Det går bara inte. Men skit i det nu, det är sminket ni ska kolla på.

Och så från sidan, min elakt spetsiga näsa gör sig verkligen bra i profil. Tanken är att försöka få kroppen i samma ton som fejjan så småningom.

Visst är jag bra på att nedvärdera mig själv? Tycker det är jobbigt att visa mig själv och alla mina brister såhär så jag överdriver gärna... Skulle kunna stå framför spegeln och leta fel på mig själv i timmar, väldigt pubertalt men sant. Man kan tro att jag sitter och svamlar efter ett par glas rödvin men jag har bara druckit lite Sprite, däremot skulle jag behöva balansera upp sovkontot en aning!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Jättefint!

C sa...

Men sluta nu! Du är ju så snygg att klockorna stannar! Njut av det i stället - mycket mer konstruktivt!