06 april 2009

Rån på Nordiska Museet

Smörgåsrån alltså! Vi tog en promenad ut till Djurgården tillsammans med sysslingen Viktor och hans mamma. Underbart väder men det är väl ett något uttjatat ämne vid det här laget. På Nordiska har de en utställning om bröllop och eftersom både jag och Viktor-mamman planerar bröllop så var det ganska passande. Molly hetsåt en burk kyckling och grönsaker med en halv burk katrinplommon till efterrätt. Efter detta skrovmål gapade hon fortfarande som en pippifågel så då var Viktor så snäll och bjussade på lite fruktmos. Kan verkligen rekommendera Nordiska Muséet, varför varför har jag aldrig varit där förut???

På väg hem bajsade en större pippifågel på min arm. Jag har aldrig fått fågelbajs på mig förut, fy fan vad äckligt alltså...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det lär betyda tur när man blir bajsad på av en pippi...aldrig förstått den logiken men så är det. Krams